İş hayatında sürdürülebilir başarı için, insan kaynağına verilen değer arttıkça, çalışanların motive edilmesi konusu da son derece önem kazanmıştır. Çalışan motivasyonu her zaman aynı düzeyde tutulması imkansız bir olgudur. Aynı hava basıncındaki değişimlere barometrenin verdiği tepkiler gibi, motivasyon da çeşitli etkilerle yükselir veya düşer. Yüksek motivasyonun en önemli sonucu çalışanın işini daha duyarlı ve istekle yapması anlamına gelir. Yüksek motivasyonun sağlanmasında en önemli görev tabi ki ilk kademe yöneticilere düşmekle beraber, kurumsal olarak da motivasyonu destekleyecek uygulamalara sahip olmak gerekir. Motivasyonu kalıcı kılacak unsur kurumsal uygulamalardır, aksi halde anlık ve geçici sonuçlar oluşur. Yapılan araştırmalarda motivasyonu etkileyen en önemli faktörler […]
Kalinda Blog
Türkiye’de 2 yılda bir düzenlenmekte olan bir organizasyon olan Aile İşletmeleri Kongresi’nde, aile işletmelerinin kurumsallaşma düzeyini ölçümlemeye yönelik geliştirdiğimiz “Aile İşletmeleri Kurumsallaşma Düzeyi Envanteri”ni 2008 yılında sunduk ve ülkemizin yönetim literatürüne kazandırmış olduk. Kalinda Danışmanlık uzmanları tarafından hazırlanan Aile İşletmeleri Kurumsallaşma Düzeyi Envanteri (AİKDE), bu anlamda aile işletmelerinin mevcut durumunu analiz ederek, kurumsal özelliklere ne ölçüde sahip olduklarını diğer bir deyişle kurumsallaşma açısından eksiklerini tespit etmeye yönelik olarak tasarlanmıştır. Envanter ile ölçülen boyutlar; işletme ve sahipliği, kurumsal yönetim, aile içi ilişkiler, 2. nesil yönetimi, devir planlaması ve finansal yönetimdir.
Son yıllarda “Re” ile başlayan düzenlemeler, olgular ve uygulamalar şirketlerin yapılarını ve faaliyetlerini gözden geçirmelerinde etkili süreçleri vurgulamaktadır. Reengineering; personelin, proseslerin ve sistemlerin sürekli olarak iyileştirilmesiyle, şirketlerin daha iyi pozisyonlara yönelmesini sağlamaktadır. Reengineering, esas itibariyle, ani dönüşüm ve değişimi ifade etmektedir. Gerçekten pazar hakimiyetini başarmışlarsa, gerçekten fonksiyonel hiyerarşiden süreç sahipliğine geçmişse, yönetim; gerçekten çalıştırdığı kişilere güveniyorsa ve çalışanları yetkilendirmişse, verimlilik ve servis düzeyinde gerçekten önemli ilerleme kaydetmişse, maliyetleri düşürmüşse, böyle bir değişimi destekleyen ve kolaylaştıran en son teknolojiyi kullanıyorsa, kurumun reengineering’ten geçtiği kabul edilmektedir. Böyle bir süreçten geçmeyen şirketlerin çoğu, süreçlerin yeniden dizaynı ya da süreç iyileştirme programlarını uygulamaktadırlar. Bu, […]